EHTET #3: Mundruc

Kiváncsian és lázban égve mentem el a színházba, mert imádom a népi kúlturát. Lenyűgöző volt a koreográfia. Megmutatta azt a világot, azt a falut, azt a környezetet, ahol megszületett az erdélyi férfitánc, a legényes , legjelentősebb, legkiválóbb alakja. A legényes táncok gazdagok voltak motívumokban, a koregráfia mindent kifejezett, amit kellet: szerelemet, örömöt. Rengetegszer végigfutott a hideg a hátamon, amint meghallottam egy nótát. Gyönyörködve néztem a táncokat és a népviseletett. Elkápráztatott a szereplők tehetsége. Látszott rajtuk, mennyire szeretik és élvezik ezt csinálni. Sokszor féltem pislogni, nehogy lemaradjak egy-egy jelenetről. Öröm volt nézni az elszántságukat.

Elekes Renáta, Partiumi Keresztény Egyetem, Bölcsészettudományi és Művészeti Kar, Magyar nyelv és irodalom szak

Leave a Reply

