HolnapUtán Projekt: a szerzők

A nagyváradi Szigligeti Színház 2017. április 6-9. között ötödik alkalommal szervezi meg a HolnapUtán Fesztivált. Az idei kiadás célja, hogy lehetőséget biztosítson pályakezdő színházi alkotók bemutatkozására.

A fesztivál programjának két fókuszpontját határoztuk meg: egyrészt olyan, Kárpát-medencei független és kőszínházak által színre vitt előadásokat hívtunk meg, amelyek a fiatalok jelen- és jövőképével foglalkoznak; másrészt pedig egy olyan szakmai workshopot kívánunk létrehozni, amely során a résztvevő színművészeti és rendező szakos diákok három nap alatt készítenek előadást a Várad Kulturális Folyóirat Élő Várad Mozgalmának szerzői által írott „jelen-jövő-ma-holnap” témájú szövegeiből. A workshop szupervizora Novák Eszter rendező, a Szigligeti Társulat művészeti vezetője.

A HolnapUtán Projekt résztvevői:

Szerzők:

Jock Evelin, Kemenes Henriette, Ozsváth Zsuzsa, Mărcuțiu-Rácz Dóra, Lovassy Cseh Tamás, Varga László Edgár, Biró Árpád Levente

Hallgatók:

BBTE Kolozsvár: Balogh Dorottya, Fekete Edda, Szacsvai István, Vári Vivien
Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem: Deli Szófia, Demeter Mark Cristopher, Czüvek Lóránd
Kaposvári Egyetem: Horváth Julianna, Nagy Márk
SZFE: Tarnóczi Jakab, Kotormán Ábel, Vadász Krisztina
Újvidéki Művészeti Akadémia: Hajdú Sára, Verebes Andrea

marcutiu.jpgMărcuțiu-Rácz Dóra

vagyok, 1996. december 28-án születtem Nagyváradon. Az Ady Endre Elméleti Líceumban érettségiztem, és jelenleg a Babeș-Bolyai Tudományegyetem bölcsészkarának magyar-angol szakos hallgatója vagyok. Két nagy gyerekkori álmom sodort az irodalom mellé: mindig is szerettem volna író és tanár lenni (csak nem tudtam róla). Szeretek kísérletezni, a komfortzónámon kívülre merészkedni, így mindig találok magamnak egy új falat, amit lefejelhetek, de ahogy azt előttem már sokan megmondták: néha az út fontosabb, mint maga a cél.


jock.jpg

Jock Evelin

vagyok, 19 éves, nagyon szeretek verseket írni, legfőképp szabadszellemű slamet. Nem vagyok az a tipikus állandóan olvasó, mindig művelődő ember, legjobban úgy szeretek tanulni, hogy filmet nézek vagy beszélgetek érdekes emberekkel, de persze olvasni is szeretek, viszont nagyon válogatós vagyok (nem olvasok akármit). Újságíró/tanárnő szeretnék lenni, szeretek cikkeket írni, interjúkat készíteni, és imádok gyerekekkel foglalkozni.


ozsvath

Ozsváth Zsuzsi

született egy szép nyári reggelen 1992-ben, Nagyváradon. Azóta volt egyetemen is: képzőművészetet és grafikát tanult, lediplomázott s kisvártatva beadta a CV-jét a nagyváradi színházhoz. Jelenleg az intézmény bábtársulatánál dolgozik, alapjáraton irodalmi titkárként, mellékjáratban pedig a társulat grafikusa, fotósa, de volt már rendezőasszisztens, illetve már két előadásban színész is. Mindemellett verseket és prózai szövegeket ír, fest, fényképez. A bemutatkozó végére még szánt egy csattanót, de az most nem jut az eszébe.


10441229_10206420432930850_1127164690198193526_n.jpg

Kemenes Henriette

Nagyváradon született és jelenleg is itt él. Ír, fordít. Az Élő Várad műhely tagja. 2016-ban Kinde Annamária díjjal jutalmazták, nagyon örült neki. Jogot tanult, most magyar nyelv és irodalom szakos hallgató.


elcsete_bemutatkozo

Lovassy Cseh Tamás (elcsété)

vagyok. Színpadi szövegeket, színházkritikákat, prózákat és verseket jegyzek. Bár nagyváradi születésű vagyok, 2011 óta Kolozsváron élek és onnan figyelem – olykor kritizálom – a holnap városának holnaputánját. Hiszem, hogy a fikció csak egy másik valóság, és hiszem, hogy Erdély és az erdélyiség fel nem tárt, ki nem aknázott témák. Szövegeimben is többnyire erre törekszem. Nem hiszem, hogy a színház és az irodalom alkalmas forradalmak és nagy változások előidézésre, de hiszem, hogy alkalmas forradalmárok és „nagy változtatók” felmutatására.


vle

Varga László Edgár

1985-ben születtem Margittán, Székelyhídon nőttem fel, majd a kolozsvári Babeș–Bolyai Tudományegyetemen tanultam biológiát. Az egyetem után újságíróként helyezkedtem el. Első verseskötetem Cseréptavasz címmel jelent meg 2014-ben az Erdélyi Híradó Kiadó és a Fiatal Írók Szövetsége közös gondozásában. Mostanában egyre jobban foglalkoztatnak a rendszerváltás körül született fiatalok, az úgynevezett átmeneti generáció problémái, amelyhez magam is tartozom.


10461896_727723940614803_4626722173015382138_o.jpg

Biró Árpád Levente

Kolozsvár és Nagyvárad között, irodalom és kommunikációs között, színházterem és iroda között, alkotás és szervezés között. Foglalkozásomat tekintve kommunikációs felelős vagyok, de közben mesterképzésen tanulok és a nagyváradi bábszínház történetét kutatom. Írok is, mikor mit: tanulmányt, kritikát, irodalmat. És az életemet. *vicc*

Leave a Reply

